Saturday, April 30, 2011

Simply Simple Spicy Spaghetti Home Made

Assalamualaikum beautiful peopleee!!! and also handsome.hehe..We wouldn't want guys to become gay just because of this entry isn't it?hehe..

Okay. I would like to share with you a very simple recipe. Tak de la resepi sgt pn. Juadah ini tercipta setelah saya mengalami pitam di dalam bilik air. :p

Kisahnya adalah,

Pada suatu petang yang hening, saya tidak prasan stok makanan ku sudah habis (oh, I didnt join the house fund, :p). Bila dh habis, malas pulak nak beli. tangguh punya tangguh smpai la dua hari saya dok mkn cereal je.

*seminggu sebelum kejadian ni saya telah mengalami eating disorder di mana sy akan mkn apa sahaja y sy mengidam*

Lalu, semasa berada di dalam bilik air. Tiba tiba ku rasa duniaku gelap (aish, dramatik lah! haha) Bila saya sedar, saya masih dalam bilik air rupanya..:P saya pitam! alamak. terus lepas mandi dan solat saya ke ASDA dan membeli brg keperluan.

antara bahan y dibeli adalah spaghetti. Okay, x usah cakap kencang. Jom kita memasak.
Sangat simple dan mudah. Kalau anak2 bujang y malas masak komplikated tgh2 mlm time buat assignment, boleh la try.

bahan bahan (utk hidangan seorang)

Spaghetti dalam 20 batang? err...y pntg sikit je la.hehe
1/2 bawang besar
1 sudu kecil serbuk cili (lada merah pun boleh)
sebiji telur atau hirisan daging ayam
sayuran
garam dan gula.

Cara memasak.
1. Rebus spaghetti (smbil tggu dia empuk boleh je gi tgk you tube atau check fb.hehe) dlm 3 minit camtu dah boleh tus.

2. Blender bawang  besar dan serbuk cili (atau lada)

3. Tumis bahan blender hingga naik bau. Masukkan sediki air. (ala, dlm 4 5 sudu je.)

5. Masukkan telur atau ayam. (biarkan masak) kalau telur, kacau supaya ia hancur. Kemudian masukkan sayuran (saya guna sayur saderi)

6. Masukkan gula dan garam secukup rasa. Biarkan ia mendidih sekejap

7. Masukkan spaghetti dan biarkan kuahnya kering sedikit. Kalau ada kuah sikit2 best gak, xde la kering sgt kan? Boleh juga masukkan ground black pepper utk bagi rasa herbal. hehe..

Bon appetite!!! 9betul ke eja tu? redah je la.:P)


Selamat mencuba!

3 comments:

  1. nampak menarik,thanks 4 dis recipe

    ReplyDelete
  2. bkn resepi sgt pn.hoho..same2:) benda main cmpak je ni

    ReplyDelete
  3. Everything is perfect with this work. The writer has managed to keep the article interesting while discussing some really serious points. This is not easily done. All the best.
    Project Management Assignment

    ReplyDelete