Tuesday, March 15, 2011

Kerana Mereka dan Aku Lupa

Assalamualaikum..
mood: tersedar




Ya Allah
setiap y Engkau pinta kami kerjakan,
tidak lain utk diri kami sendiri.
setiap apa y Engkau tegurkan
tidak lain tapi utk kesejahteraan kami


Ya Allah
kami sentiasa buta.
kami sentiasa tidak mengerti,
kami pnya rasa ingin membantah.
kadang kadang kami membuat helah.

Ya Allah
andai kami masih buta
celikkanlah kami.
andai begitu kejap pejamannya
cariklah kelopak mata ini walau dgn besi dari neraka sekalipn

Ya Allah 
andai kami masih tidak mengerti.
tegurlah kami
tempelaklah kami walau dgn sekuat ribut sekalipn.

Ya Allah 
jika kami membantah.
hukumlah kami.
jika kami membuat helah
ajarlah kami.

Agar kami sedar.
kesemua nikmat y kami lupa engkau berikan
boleh ditarik balik walau dalam 0.00000000000000000001 saat sekalipn.


Jadikanlah kami hambamu  y bersyukur.
Selamatkanlah ahli keluargaku ya Allah.
Jauhkanlah ibuku dari kesusahan dan kekafiran
Lapangkanlah dada ayahku
Celikkanlah hati adik adikku
Bimbinglah abang abangku.


AyAt MudahNya aDalah." Ya Allah, selamatkanlah ahli keluargaku dan lindungilah kami:)"

mimpi malam ini y membuatkan aku tersedar pada jam 4.10 pagi benar benar terkesan di hatiku. Seolah olah Allah mengajarku directly. Seolah olah dia membuka hijab masa hadapan tntg apa kemungkinan y terjadi pada keluargaku di masa hadapan sekiranya aku terus alpa.


TANGAN Y MEMBERI LEBIH BAIK DARI  TANGAN Y MENERIMA. 
murahkanlah rezekiku ya Allah agar aku lebih byk memberi dari menerima.amin

2 comments:

  1. "Jauhkanlah ibuku dari kesusahan dan kekafiran"..is't really what u wanna rite or u xcerli means "keFaKiran"?

    ReplyDelete
  2. it is what i mean. . saya rasa x salah utk saya mendoakan ibu saya supaya nikmat islamnya terus kekal dalam diri. :)

    kita xpasti adakah nikmat islam y kita ni akan terus kekal hingga ke akhir nafas kita. Allah x larang pn kita doa bnda tu.kan?
    TQ for ur concern.hehe

    ReplyDelete